Vi har lansert en ny modul i Civis - Innbyggermelding

I den digitale tidsalderen er god kommunikasjon mellom innbyggere og myndigheter avgjørende. Derfor har vi lansert Innbyggermelding, en ny modul i Civis-applikasjonen. Dette tillegget forenkler innbyggernes rapportering av feil og bidrar til bedre samspill mellom samfunnet og kommunen. Civis fungerer som en fellestjeneste for kommunal sektor, der vi samler alt på en brukervennlig plattform til fordel for både innbyggere og kommuner.

Meld fra enkelt og raskt

Innbyggermelding gir innbyggere muligheten til raskt og enkelt å melde om ulike forhold, som for eksempel brunt vann i springen, ødelagt veiskilt, hærverk, forsøpling eller hull i veien. Det er en sømløs og intuitiv prosess der meldeskjemaet er enkelt tilgjengelig under knappen “Meld fra”. Lokasjonen til hendelsen identifiseres automatisk via telefonen, men brukerne kan også velge å plotte hendelsen på kartet manuelt.

Bedre oversikt med "Se andre saker"

Innbyggere kan se utdrag fra andre saker som er meldt inn i sitt nærområde. Kommunen definerer hvilke saker som er tilgjengelige for innsyn, slik at man kan få bedre oversikt over situasjonen i sitt nærmiljø.

Følg saken og motta oppdateringer

Med Innbyggermelding kan innbyggere følge sakene de har rapportert og se status på disse til enhver tid. Dette gir en transparent og oppdatert oversikt over hvordan saken håndteres av kommunen. Innbyggerne mottar også pushmeldinger på telefonen sin når saken deres endrer status eller blir kommentert av kommunen, slik at de alltid er oppdatert.

Innsiktsfull statistikk

I Civis Portal har man tilgang til all relevant statistikk knyttet til innbyggermeldingene. Dette inkluderer responstid, behandlingstid, status i behandling, fordeling på kategorier og type innbyggermelding. Denne innsikten er avgjørende for å kontinuerlig forbedre tjenesten og effektiviteten i saksbehandlingen.

Effektiv saksbehandling og arkivering

Meldingene som sendes inn fra innbyggerne kan enkelt overføres til sak- og arkivsystemet. Dette muliggjør en smidig og effektiv håndtering av sakene, samtidig som man sikrer sporbarhet og dokumentasjon gjennom hele prosessen.

Integrert for en sømløs opplevelse

Innbyggermelding er integrert med flere fagsystemer slik at innbyggermeldingene distribueres direkte til riktig fagsystem hos riktig behandler. Dette sikrer at sakene blir håndtert effektivt og nøyaktig, og at kommunen kan gi raske tilbakemeldinger til innbyggerne.

Civis - en fellestjeneste for kommunal sektor

Vi er stolte over å introdusere Innbyggermelding som en ny modul til innbyggerapplikasjonen Civis. Denne modulen representerer vår forpliktelse til å skape bedre kommunikasjon og samarbeid mellom innbyggere og det offentlige, og vi ser frem til å se hvordan den vil forbedre samfunnet vårt. Med Innbyggermelding tar vi Civis i et viktig steg mot en mer tilgjengelig, effektiv og moderne kommunal tjeneste.


Vil du samarbeide med oss i utviklingen av økosystemet Civis? Kontakt gjerne produkteier Michael Tonheim for en hyggelig prat.

Forrige
Forrige

Rekordvekst på Civis - Vinje med over 60% dekning og Bykle overrasker med over 190% følgerdekning!

Neste
Neste

Civis med nytt design og nye funksjoner!